Toimituskäytäntö
Tuotteet tilataan ostoskorin kautta. Täytä kaikki tietosi huolellisesti. Huomaa täyttää kaikki kohdat ja muista hyväksyä toimitusehdot niin pääset eteenpäin. Tietojen syöttämisen jälkeen järjestelmä ohjaa sinut maksamaan tilaustasi.
Asiakkaalla on vastuu, että tilauksella olevat tiedot ovat oikein ja näin tilaus pystytään toimittamaan onnistuneesti.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Toimitusaika:
Tilauksesi lähtee varastostamme normaalisti 1-2 arkipäivän sisällä.
Mikäli tuote on jostain syystä loppunut, ilmoitamme siitä asiakkaalle välittömästi.
Toimitustapa ja -kulut Suomeen:
Kaikki lähetykset 3,90€
Postipaketti Postiin tai pakettiautomaattiin 3,90€
Kirjetoimitus (kirjeen maksimikoko 25 x 35 x 3 cm) 3,90€
Ilmainen toimitus yli 70€ tilauksille.
Ilmaisen postituksen kampanjoissa pidätämme oikeuden edullisempaan postitukseen.
Toimitustapa ja toimituskulut (Muut maat kuin Suomi)
Eurooppa (3-10 päivää) 9,90€
Muu maailma (5-14 päivää) 14,90€
Euroopan maihin yli 120€ tilauksiin toimitus 0€. Ecolife Helsinki ei vastaa EU:n alueen ulkopuolelle tilattavissa tuotteissa mahdollisesti perittävistä tullimaksuista tai veroista.
Lahjatilaukset:
Voimme toimittaa tilauksesi lahjaksi toiseen osoitteeseen. Tilauksen yhteyteen lisätiedot -kenttään voit kirjoittaa lahjansaajan yhteystiedot. Mikäli tilaat lahjan ulkomaille EU:n alueen ulkopuolelle, huomioithan että lahjansaaja saattaa joutua maksamaan tullimaksuja lahjasta.
Maksutavat:
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä.
Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:
Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, MobilePay sekä maksukorteista Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express
Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.
Maksaminen laskulla:
Käytössämme on tapa maksaa joustavasti laskulla ja mahdollisuus saada tilaukselle myös osamaksuvaihtoehto, valitse tällöin ostoskorissa Collector-lasku/osamaksu.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Vaihto- ja palautusehdot
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.
Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Vaihto- ja palautusoikeus ei koske avattuja hygieniatuotteita eli kosmetiikkaa (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §). Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja jälleenmyyntikuntoisia, joten käsittele tuotteita varoen ennen ostopäätöksen tekemistä.
Tuotteiden palauttamisesta on aina sovittava ensin Ecolife asiakaspalvelun kanssa. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ole aina ensin yhteydessä Ecolifen asiakaspalveluun, sanna(a)ecolife.fi tai 050-4933771.
Hyväksymme palautukset kun ne ovat edelleen täysin myyntikelpoisia:
• Kaikki tuotelaput tallella kiinni tuotteessa sen mukaisesti kun ovat olleet
• Pakkaukset ehjinä
• Tuote ehjänä ja kaikki osat mukana
Huomioithan että palautuksen pakkausvastuu on lähettäjällä. Mikäli tuote on rikkoutunut matkalla huolimattoman pakkaamisen johdosta, pidätämme oikeuden evätä palautus.
Vaihto toiseen tuotteeseen on ilmainen ensimmäisellä vaihtokerralla, samoin osapalautus on ilmaista.
Huomaathan, että asiakas vastaa palautuksen toimituskuluista, jos koko tilaus palautetaan.
Noutamaton paketti:
Noutamaton paketti ei ole palautus.
Noutamatta jätetystä, meille palautuvasta paketista veloitamme 12,00 € käsittelykulut ja palautamme alkuperäisen postikulun.
Oikeiden tietojen antaminen on asiakaan vastuulla tilausta tehtäessä. Mikäli tiedoissa on ollut virheitä tai puutteita ja toimitusta ei ole voitu toimittaa tämän vuoksi, uudelleen toimituksesta perimme normaalin toimituskulun.
Huom! Ilmainen palautusoikeus koskee vain Suomen alueelle tehtyjä tilauksia.
Ulkomailta palauttaessa, asiakas maksaa itse palautuksesta aiheutuneet kustannukset, mitkä vaihtelevat maittain.
Palautusoikeus ei koske yrityksiä.
Rahapalautukset hoidamme 14 vrk:n kuluessa siitä kun palautus on meille saapunut ja käsitelty.
Huomioithan että emme palauta jo maksettuja toimituskuluja.
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksen vastaanottamisesta.
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viipymättä osoitteeseen info(a)ecolife.fi
Paketin mukana tullut kuitti toimii takuunkuittina tuotteissa, joissa on takuu. Takuuehdot vaihtelevat tuotteittain. Takuuaika on yleisesti 1 vuosi.
Käyttötavaroissa reklamaatio-oikeus on virheen osalta 2 kuukautta. Reklamaatio-oikeus koskee selkeitä valmistusvirheitä. Käytöstä johtuvaa kulumista tai rikkoutumista ei korvata. Viallisissa tuotteissa korvauksemme on maksimissaan tuotteen hinta. Muita sivullisia kustannuksia kuten toimituskuluja ei korvata. Mikäli tuotteessa todetaan käytöstä johtuva virhe tai tahallinen rikkominen, emme korvaa tuotetta ja mahdolliset palautuskustannukset peritään asiakkaalta.
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.
Jos paketti on vioittunut Postissa tai Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio myös niihin tahoihin.
Muuta:
Mahdolliset kaupanpäälliset kuten lahjatuotteet tai lahjakortit, joiden ehtona on tietyn tilausrajan ylittäminen mitätöidään, jos tilaus palautetaan tai raja alittuu.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Sinun on ennen tilaustasi tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.